Dvanaestina (dodekatemorion,dwadasamsa,duodecima)


Svaki iole posveceniji ucenik prave astrologije cuo je za njih i zapitao se cemu sluze i kako ih upotrijebiti u tumacenju. One predstavljaju potpodjelu svakog znaka na dvanaest jednakih dijelova od po 2°30′ pri cemu prva dvanaestina svakog znaka pripada tom znaku a naredne dvanaestine se dodjeljuju ostalim znacima u slijedu, pa ce tako npr. prva dvanaestina Ge pripasti tome znaku, dok ce njegova posljednja dvanaestina pripadati znaku Ta. Guido Bonatti (13. vijek) u svojoj 89. konsideraciji pominje samo dvanaestinu MO kao bitnu u mnogim slucajevima, cak vazniju od dosta drugih stavki koje je naveo jer ona moze pomoci astrologu da donese konacni sud kad je neki horoskop suvise nejasan i opterecen kontradiktornim indikacijama.
Astrolozi helenistickog perioda su ih tretirali drugacije i pridavali im znatno vise znacaja. Paulus Aleksandrijski kaze da treba izracunavati dvanaestine planeta, uglova i relevantnih tacaka pa tako dvanaestine benefika koje se nadju u znaku SU, MO, ME, ili na nekom od uglova, ili u znaku tacke fortune, duha ili neophodnosti, zatim u znaku prenatalnog punog ili mladog MO daju indikacije o onima koji su sretni, dugovjecni, blagoslovljeni. Suprotno tome, dvanaestine malefika na navedenim pozicijama simbolizovace one koji su siromasni, nesposobni da zarade i zlosretni. Ponekad (kad i drugi bitni indkatori ukazuju na isto!) oznacavaju kratak zivot, nasilnu smrt, patnju i povredu.
Hefestion Tebanac za dvanaestinu ascendenta kaze da ce odrediti zdravlje, karakter i sudbinu covjeka. Firmikus Maternus takodje tvrdi da su vazne i kaze da postoje astrolozi koji misle da mogu dobiti sve odgovore samo na osnovu njih (iako je ovako srocenu opasku moguce protumaciti i kao indirektan podsmjeh na racun takvih astrologa, treba imati na umu da sam Firmikus u Matheseos Libri VIII tumaci jedan natal koristeci samo tehniku antiscije.)

Ipak, vjerovatno najjezgrovitije i najinformativnije objasnjenje signifikacije dvanaestina na koje sam dosad naisao dao je Iranac Kusyar ibn Labban (972. – 1029.)

“Kad je planet u dvanaestini nekog drugog, on je u aplikaciji s tim drugim planetom. Kada je planet u dvanaestini nekog polja horoskopa, to je isto kao da je smjesten u tom polju.”

Interpretacija dvanaestine nekog planeta bi izgledala ovako – prvo treba utvrditi da li je neki planet/vise njih u znaku kome pripada ta dvanaestina i koje polje horoskopa zauzima taj znak a onda i aspekt(e) koje prima te stanje vladara dvanaestine.

Primjera radi, pretpostavimo da je natalni MO na 14° 50′ Ta na ascendentu u zenskom natalu. Postoji vise nacina da izracunamo njegovu dvanaestinu. Da bi pronasli samo znak (sto je najcesce sasvim dovoljno) treba podijeliti longitudu MO sa 2.5 sto daje rezultat 5.8 – cijeli broj oznacava da je MO pozicija prosla 5 znakova a ostatak nam kaze da je locirana u slijedecem, sestom znaku a to je Li. Dalje, pretpostavmo da se retrogradni MA nalazi u Li koja je 6. polje horoskopa koje kvadrira SA iz Ca, a VE kao njen vladar je spaljena i retrogradna u Vi. Na prvi pogled blistava postavka egzaltiranog MO na ascendentu dobija znacajno drugaciju sliku koja ukazuje na potencijal za bolesti, povrede i operacije organa pod signifikacijom MO i VE.
Dakle, dvanaestinom planet svakako moze da stekne (dodatno) slucajno/esencijalno dostojanstvo ili da pogorsa svoje vec postojece lose stanje a moguce su naravno i sve varijante izmedju ova dva ekstrema.
Naravno da je moguce i sasvim precizno odrediti polozaj dvanaestine relevantnog faktora. Paulus predstavlja proceduru koja egzaktan stepen dvanaestine pronalazi mnozeci poziciju faktora sa 13, sto bi u ovom slucaju iznosilo 192° 50′ koje onda u segmentima od po 30 distribuiramo pocevsi od znaka Ta, sto nas dovodi do 12° 50′ 7. znaka, Sco. Antioh Atinski pak daje prednost mnozenju longitude planeta/tacke/ugla sa 12, pa bi u navedenom primjeru egzaktna pozicija MO dvanaestine bila na 28° 00′ Li.

Za one koje mrzi da mnoze sa 12 ili dijele sa 2.5  😀

Otkud ova razlika u postupcima, koji je ‘ispravan’?
Oba imaju svoje duboko opravdanje i utemeljenost u simbolici medjusobnog odnosa svjetala SU i MO „kralja i kraljice“ nebesa.

Drevna astrologija je bila duboko ukorijenjena u antickoj grckoj filozofskoj tradiciji (a vjerovatno i onoj koja joj je prethodila) koja je ucila da je fizicki univerzum samo priblizan odraz idealnog u kome su svi matematicki odnosi perfektni. Ta tradicija u svom najrazvijenijem obliku nam je danas poznata kao Platonizam, ali on nikako nije jedini koji je bio nosilac ovakvih ideja.

Da bi shvatili ideju iza dvojakog nacina racunanja dvanaestina, potrebno je razmotriti simboliku sadrzanu u vec pomenuto odnosu svjetala SU i MO.

Za razumjevanje Paulusovog modela,pretpostavimo da se mlad MO desava na egzaktno na 00° 00′ Ar. Prvih nekoliko dana oba ce svjetla biti u tome znaku buduci da je MO krece srednjom brzinom od 13° 10′ 38“ a  SU 0° 59′ 08“. U prosjeku, MO je potrebno 2 dana, 6 sati i 38.5 minuta da napusti Ar i udje u Ta. SU ce u prosjeku za to vrijeme prijeci 2° 14′ 39“. Trinaesti dio znaka iznosi 2° 18′ 28“, sto je veoma blizu (ali ne i potpuno isto!) koliko iznosi i prosjecno kretanje SU. Drugim rijecima, otprilike kada MO udje u znak Ta, SU ulazi u dvanaestinu Ta, a kada MO udje u znak Ge, SU ce uci u dvanaestinu Ge u Ar, itd. Kad bi ovaj odnos bio perfektan, MO bi uvijek bio u znaku SU dvanaestine. U stvari, kad kad god se mlad MO zaista desi na 0° nekog znaka, ovaj odnos se zadrzava tokom veceg dijela mjeseca – u takvim slucajevima, desava se simbolicna sinhronizacija fizickog (MO) i idealnog (SU) univerzuma, odakle proisticu vazne signifikacije. Dakle, ova varijanta odredjivanja dvanaestine zasnovana je na MO vlastitom kretanju kroz zodijak nezavisno od SU (kao autonomnog entiteta) 13° 17′ na dan.

Druga varijanta dvanaestine se oslanja na pretpostavku da je MO entitet zavisan od SU i stoga se njegovo kretanje posmatra u odnosu na SU i iznosi 12° 19′ na dan. Ukoliko MO prelazi toliku elongaciju u jednom danu, onda ce ‘pokriti’ 30° elongacije za 2.46 dana. Buduci da se SU krece nesto manje od 1° na dan, to daje solarno kretanje koje je veoma blizu 2°30′ tj. vrijednosti dvanaestine. Ali to nije sve.
Postoje jos dva razloga koji ukazuju na ‘vecu’ vaznost intervala od 2° 30′.

Ciklus tj. revolucija Saturna kroz zodijak iznosi 29.457 godina a prosjecno prijedje 12° 22′ za jednu godinu.
Ukoliko pretpostavmo da se imaginarni indikator pomjera 1° za godinu, sto je standardna helenisticka mjera u primarnim direkcijama, vidimo da ce se on pomjeriti veoma blizu 2° 30′ u onom vremenskom intervalu koji je potreban Saturnu da tranzitira citav jedan zodijacki znak.

Planet Jupiter ima ciklus od 11.862 godina, sto znaci da se godisnje krece 30.348 stepeni, nesto vise od jednog zodijackog znaka a shodno tome njegovo prosjecno mjesecno kretanje iznosi 2° 31′ – opet (veoma blizu) vrijednosti dvanaestine!

Zbog navedenih podudarnosti sa JU/SA ciklusima, prednost u praksi bi vjerovatno ipak trebalo dati dvanaestini koja se temelji na vrijednosti od 2° 30′ tj. koja se izracunava mnozenjem longitude relevantnog faktora sa 12. Tome u prilog svjedoci i Abraham Ibn Ezra (1089. – 1164.) koji u knjizi o mundanoj astrologiji kaze:

„U revoluciji godine u kojoj se desava konjunkcija JU/SA, bilo da se radi o velikoj, srednjoj ili maloj, treba uvijek pogledati pozicije planeta kad SU udje u znak Ar i ispitati u koje znake padaju dvanaestine benefika i malefika. Svakom znaku se pri tome dodijeli 2°30’…znaj da je moc dvanaestina veca u velikoj nego u srednjoj konjunkciji, a u srednjoj veca nego u maloj, a u maloj veca nego u obicnoj revoluciji godine.“

I tu jos nije kraj svestranosti dvanaestina. Jedna od njihovih najinteresantnijih signifikacija ima veze sa otkrivanjem pravog motiva osobe koja dolazi da postavi horarno pitanje. Nabrajajuci i objasnjavajuci razlicitе tehnike za identifikaciju intencije osobe, Masha’allah kaze:

„A ono sto je jace nego sve ostalo podrazumjeva da trebas pogledati dvanaestinu stepena ascendenta – u kom se znaku nalazi. Ukoliko je vladar toga znaka ili neki drugi planet tamo, intencija ce biti u skladu sa signifikacijom toga polja horoskopa. [Iako se to eskplicitno na ovom mjestu ne pominje, taj drugi planet bi trebao da poveze signifikacije polja u kome se nalazi i onoga polja kojim vlada; ukoliko aspektira oba svoja domicila, vjerovatnije je da ce predstavljati signifikaciju onoga koje je osnovnim znacenjem vise uskladjeno sa osnovnom prirodom toga planeta i/ili koje aspektira jacim aspektom /Ibn Ezra, Al – Kindi/]. Ako ipak ne nadjes planet u tome znaku, pogledaj gdje je vladar toga znaka, jer ce intencija biti u skladu sa pozicijom dvanaestine ascendenta i u skladu sa njenim vladarom.“

Onda daje primjer horoskopa kome je ascendent na 12° Ar, cija dvanaestina pada u Le, 5. znak a njegov vladar SU se nalazi u 7. polju u Li. Masha’allah na osnovu ovoga zakljucuje da je klijent dosao da postavi pitanje o sinu (5. polje djece u muskom znaku) koji hoce da se ozeni (vladar SU u 7. znaku braka). A da je SU bilo u 6. polju, rekao bi da je klijent dosao da postavi pitanje o bolesnom djetetu.

Na ovaj nacin pozicija dvanaestine ascendenta horarnog pitanja u nekom polju i njena eventualna povezanost sa nekim planetom moze biti od dodatne pomoci pri odredjivanju iskrenosti osobe tj. radikalnosti pitanja jer ukoliko se njena pozicija ni po kom osnovu ne moze povezati sa deklarisanim predmetom pitanja a postoje i dodatni faktori koji ukazuju na neradikalnost, treba biti narocito oprezan. I obrnuto vazi, naravno. Isto tako, dvanaestina ascendenta moze biti od pomoci pri preciznijem odredjivanju fokusa analize – recimo da je osoba postavila pitanje o potencijalnom braku, a dvanaestinu ascendenta nalazimo u plodnom znaku Pi u 5. polju u kome se nalazi VE, prirodni signifkator podmlatka, sto bi nam dodatno otkrilo da u kontekstu interesovanja za vezu/brak, osoba poseban znacaj pridaje tematici trudnoce/djece.

О Cor Scorpii

I'm a devoted, passionate student and practitioner of classical astrology
Овај унос је објављен под principi&tehnike и означен са , , , , , , , . Забележите сталну везу.

Постави коментар